Reklammuggar är ett bra och självklart val för dig som vill skylta med ditt företagsnamn, ditt varumärke, din webbplats eller någonting annat som hör till din verksamhet. Kaffe är den vanligaste och mest självklara sällskapsdrycken i Sverige och den finns bokstavligt talat överallt.
Att använda reklammuggar som en del i din marknadsföring borde därför vara självklart. Kaffe finns överallt och nästan alla dricker kaffe. Det är enkelt att få människor att ta emot även kaffemuggar med reklam och du kan kallt räkna med att de kommer att plockas fram och synas regelbundet vid fikabordet eller på picknicken.
Reklam under gemytliga former
Reklammuggar är inte som vanlig reklam. De uppfattas till exempel inte på samma sätt som en banderoll, en annons eller ett reklamblad. Istället finns de där, i bakgrunden, som självklar rekvisita. Att de har reklamtryck är ingenting som någon egentligen tänker på eller invänder mot. Därför får du bättre exponering med reklam på en kaffemugg. Människor tänker inte på en mugg med tryck som reklam. De höjer därför inte sin mentala gard och ditt budskap kan därför flyta rakt in i hjärnan, utan att stoppas av deras vanliga reklamfilter.
Reklam som håller länge
En annons, en banderoll eller ett reklamblad har kort livslängd. I allmänhet har du bara några sekunder på dig att hamra in budskapet. Med reklammuggar är det annorlunda. Att slänga en porslinsmugg i soporna bär många emot. Därför finns ditt budskap kvar i veckor, månader, år, eller kanske till och med decennier. Har du riktig tur och vårdar ditt varumärke väl kan det som en gång var en billig reklampryl till slut bli en raritet som jagas av samlare.
Därför ska du använda reklammuggar. Det är ett fantastiskt kostnadseffektivt sätt att göra reklam, helt enkelt. Du får kanske betala lite mer nu i början, men med tanke på långtidseffekterna är det en investering som lönar sig i längden.